Amortizeri

Pažnja, otvara u novom prozoru. Štampa

Bicikli mogu imati prednje, zadnje amortizere ili punu suspenziju koja radi pre svega u centralnoj ravni simetrije, mada sa kod nekih vrši amortizovanje u lateralnoj ravni. Cilj suspenzije kod bicikla je smanjenje vibracije i uravnotavanje bicikla, pri čemu se održava kontakt točka sa zemljom. Osnovni parametri su: krutost, prigušenje, elastičnost i prijanjanje. Osim namene pri pojavi nepravilnosti terena, amortizovanje može imati ulogu i pri suspenziji sila kočenja i ubrzanja. Prema sistemu amortizacije, postoji veliki broj kombinacija: kombinacija vazduha, ulja, opruga i elastomera (specijalne vrste gume). Najlinearnije u radu, a samim tim i najudobnije su vile sa kombinacijom ulje-opruga. Kod njih je hod kojim će vila odreagovati na prepreku linearno srazmerna veličini prepreke.

Prednji amortizer

Bicikli sa običnim, krutim vilama su prikladniji za vožnju uzbrdo jer pod sobom konstantno ima čvrst oslonac, iz ovog razloga, svaka ozbiljnija, novija kros kantri vila sa amortizerom poseduje mogućnost zaključavanja (engl. lock-out) (bicikl se ponaša kao da amortizera nema), a vrlo često se zaključavanje može činiti i putem daljinskog upravljača na kormanu bicikla. Prednji amortizer služi za umanjenje vibracija i koristi se uglavnom kod brdkih bicikala, a ponekad na treking biciklima, dok se kao medijum za umanjenje ovih vibracija koristi vazduh (gasovi), ulje, opruga ili specijalne vrste guma. Posebno jaki amortizeri sa dugim hodom se koriste kod daun-hil (engl. downhill) bicikli. Ovaj hod amortizera iznosi od oko 60 mm, pa do nekih 160 mm. Svaki ram je namenjen za određeni tip vile koji se uglavnom deklariše hodom. Veća odstupanja su veoma nepoželjna. Tako da ako je ram namenjen za vilu hoda oko 80 mm, neće smetati ako se stavi vila sa 60 ili 100 mm hoda, ali ako se stavi obična krutu vilu geometrija će biti narušena te će bicikl prilikom kočenja biti znatno manje stabilan. Postoji i varijanta prednjeg amortizera sa jednom vilom, koji je patentirao peoizvođač Kenondejl (engl. Canondale).

Glavni proizvođači prednjih amortizera su:

Pored njih na tržištu su u manjoj meri prisutni i DT Svis (engl. DT Swiss), Vajt Braders (engl. White Brothers), Spiner (engl. Spinner) i Magura (engl. Magura) koji takođe važe za odlične amortizere, dok se u rekreativne svrhe mogu koristiti amortizeri jeftinije izrade proizvođača RST (engl. RST) i SR-Saunter (engl. SR-Sounter).

Zadnji amortizer

Zadnji amorizer se koristi kod brdskih bicikli koji su namenjeni vožnji po lošijem terenu i postoje samo na ful-suspenžn (engl. full suspension) ramovima. Zadnji amortizer je dosta manjih dimenzija od prednjeg, a samim tim je i manjeg hoda. Ovi amortizeri mogu da budu:

  • Zadnji vazdušni amortizer
  • Amortizeri sa sistemom ulje-opruga
  • Amortizeri na principu elastomera

Zadnji amortizer je nadgradnja prednjeg, jer se veći deo vibracija amortizuje na prednjem točku. Kao i prednji, takođe može da se zaključa, kada ima efekt bez amortizacije zadnjeg točka. Nalazi se paralelno uz horizontalnu ili vertikalnu cev rama, u centralnoj ravni simetrije. Proizvode se u različitim dimenzijma koje su predstavljenje rastojanjem između otvora kroz koje se pri montaži provlače osovine kojima se amortizer vezuje za ram. Svaki ram je pravljen za jednu određenu dimenziju amortizera.

Saobraznost robe

ng
  Svi proizvodi su pod proizvođačkom garancijom. Garantni rok iznosi 24 meseci.
Detalje pogledajte  OVDE.

Kontakt info

kontakt-informacije

 APOLLO BIKE

Zmaj Jovina 1 23300 Kikinda
 
Radnim danom: 10:00 - 16:00
                     Subota i Nedelja neradni dani
top